Thursday, November 25, 2010

surga dunia..

impian ohh impian..perkataan yg biase kite dengar...ada yg punya impian nak pergi ke bulan la...nak jadi astronaut la..nak khwn ngn anak raja Brunei la....hahaha...n mcm2 lagi la...termasuklah aku...salah satu dari impian aku ialah melawat tempat yg aku teringin nak pegi...haaaaa..nak tau aku nak pegi mane??....check it out...~~~


First skali aku nak jejak kaki kat JEPUN..NIPPON KOKU 日本国...sbbnya negara ni very high technology..bole dikatakan tiap2 minggu ade je hp baru keluar...so dun be surprise kalo harga hp kat sane a bit murah..leh dapat kat tepi jalan je...technology yg sedia ada kat malaysia ni 10 tahun kebelakang dari jepun...so nnt la kite techno shock pulak..huhu..

 Sibuk-sibuk dan sibuk..betapa ramainya org kat tokyo ni..culture yg unik...bak kate member yg penah pegi jepun..die kate sume org jepun jalan laju coz masa itu emas (sunah nabi pun jalan laju)..n very respect each other...kalo ddk kat subway tuh takde yg saje2 camtuh je..mesti bace buku or buat something..budaya melepak kat diorg mmg kurglah...negara Asian yang termaju..akan tetapi tidak mempunyai capacity penduduk yang tinggi coz penduduknya sgt sibuk dengan kerja dan kos hidup yg tinggi some more budaya diorg pun dah terikut a bit mcm barat lagi2 tokyo la..taknk commitment..air coke setin pun mahal..jika diconvertkan ke wang malaysia la..huhu..

Tokyo
 ni salah satu technology yg tertinggi kat jepun...ade maid robot (robot org gaji) huhu..sgt menarik...yg paling aku suke...hehhee...tkyh ssh payah basuh baju..hahahaa

Honda Asimo..robot yang di releasekan oleh syarikat automobil Honda..bukan keta stakat keta je...techno die dah meluas ke pembuatan robotic..fuhh handal

gf robot pun ade??...hahaha
                                                       jacket ni pun ada byk functionya.


interesting kan..haaaa...next places yg aku teringin nak pegi ialah..

mio italiano...negara yg amat cantik...kaya dengan daya artistic termasuklah dalam architecture,art,music and fesyen..aku paling tertarik dengan fesyen die...dolce gabbana,roberto cavalli, armani,velentino,jeans or casual ware yg kite pakai or tengok kat mall diesel,PRADA,missoni, ferre,ferregamo..jom tengok ape yg menarik kat sane..

 beautiful vanice...
DOLCE & GABBANA(D&G)_



Armani,Armani Exchance,Giorgio Armani n Emporio Armani. Beckham duta pada Emporio Armani..

The famous Roberto Cavalli and  Beckham is a close friend_


_latest collection by ferragamo-fall 2010

Varvatos -fall 2010_



fashion show in milan 2010,green one from Aptopic Fashion show


and lastly aku nak pegi MECCA..serata dunia dah pegi tkkn yg satu ni takde terpalit kat minda nak pegikan...tanah suci mekah...melakukan ibadat,menyucikan diri dan tempat yg paling tenang..
kaabah di bina oleh nabi ibrahim dan anaknya nabi ismail.



kaabah di mekah pada tahun 1960- by Abdulrhman Al-Hussaen



            wajah mekah sekarang....

so inilah salah satu impian aku...tempat  yang aku teringin sgt nak pegi..moga termakbul...so korg punye  mcmane pulak>>


6 comments:

  1. d,jepun jln je laju,tp kayuh beskal kalah jgk dgn azizulhasni awang hehehehe

    ReplyDelete
  2. nape pulak en amir ni komen camni...haaaaaaaa..kantoi la camni...hahahha...itu lain laaaa...hehehe

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. hahahah...tp jepun drif kalah tngku jan

    ReplyDelete
  5. jepun driff kat dalam filem jek bestnye..huhuhu...adoi pening makan kambing kt kenduri td..menyesal make..

    ReplyDelete